سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مشاور CRM کیست و چه وظایفی دارد

اگر می خواهید از ایجاد شکاف در ارائه خدمات به مشتریان خود جلوگیری کنید، درآمد خود را افزایش و هزینه ها را کاهش دهید، CRM شما باید دقیقا نیازهای کسب و کار شما را برآورده کند. اگر در حال حاضر یک CRM داشته باشید و به دنبال بهترین استفاده از آن هستید، یا نیاز به پیاده سازی آن در تجارت خود دارید، یک مشاور CRM می تواند به شما کمک کند تا از این سیستم بیشترین بهره را ببرید.

در این مقاله که توسط تیم تولید محتوای شرکت دیدار نوشته شده است، مطالبی در مورد آنچه شما باید در مورد مشاوران CRM بدانید، مزایایی که ارائه می دهند و اینکه چگونه کار با آنها می تواند به شما در بهینه سازی روابط خود با مشتریانتان کمک کند، آورده شده است.

سیستم CRM چیست؟

سیستم CRM مخفف سیستم مدیریت ارتباط با مشتری است. این سیستم یک ابزار نرم افزاری است که به کسب و کارها اجازه می دهد تا داده های مشتریان خود را سازماندهی کنند و در صورت نیاز به راحتی به آنها دسترسی داشته باشند. هدف اصلی استفاده از CRM ها، جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان موجود و ایجاد راه حل هایی برای رضایت مندی بیشتر آنها است. بهترین CRMها روابط شما با مشتریان را خودکار می کنند و سود شما را افزایش می دهند.

امروزه مدیریت روابط با مشتری یک فرآیند بسیار پیچیده است و اگر می خواهید در صنعت خود رقابتی باشید، به یک سیستم نرم افزاری CRM قابل اعتماد نیاز دارید.

نرم افزار CRM بخش های بازاریابی، فروش و خدمات مشتری یک شرکت معین را به هم متصل می کند و اطلاعات مربوط به فعالیت ها و معیارهای آن ها را در یک سیستم منسجم سازماندهی می کند.

هدف هر سیستم CRM بهبود روابط تجاری و تجربه مشتری است. شرکت‌هایی که در CRM سرمایه‌گذاری می‌کنند معمولا شاهد افزایش قابل توجهی در سرنخ‌ها، حفظ مشتری، نرخ تبدیل و میزان درآمد هستند. کسب‌وکارهایی که از CRM استفاده می‌کنند از گزارش‌های فروش دقیق‌تر، پیش‌بینی فروش بهبود یافته و حداکثر بازگشت سرمایه از کمپین‌های بازاریابی خود بهره می‌برند.

چه نوع کسب و کارهایی از CRM استفاده می کنند؟

  • شرکت های B2C و B2B: با استفاده از CRM پشتیبانی از بازاریابی، فروش، منابع انسانی، خدمات مشتری و همچنین مدیریت زنجیره تامین و شریک را اداره می کنند. 

  • استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارهای کوچک: با کمک CRM قابلیت‌های مقیاس‌پذیر را با قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه ارائه می‌کنند و به کسب‌وکارهای جدید کمک می‌کنند تا با بزرگترین بازیگران صنعت خود رقابت کنند.

  • سازمان‌ها: از ویژگی‌های پیشرفته CRM مانند مدیریت گردش کار، اتوماسیون فروش و بازاریابی، مدیریت قلمرو، تجزیه و تحلیل پیشرفته برای پوشش تمام جنبه‌های چرخه تجاری و یکسان کردن عملیات استفاده می کنند.

بهتر است قبل از اینکه شروع به بهره‌مندی از مزایای راه‌حل‌های نرم‌افزار پیشرفته CRM کنید، باید قابلیت‌ها، ویژگی‌ها و عملکردهایی را که سیستم‌های CRM را ارزشمند می‌کنند، بشناسید.

سپس می توانید بهتر تعیین کنید که کدام نرم افزار CRM برای تجارت شما بهترین است. همچنین می توانید یک مشاور CRM واجد شرایط را استخدام کنید تا به شما در انتخاب درست و تصمیم گیری بهتر کمک کند.

مشاور CRM چیست؟

مشاور CRM به شما کمک می کند تا سیستم CRM را به گونه ای راه اندازی کنید که برای کسب و کار شما بهینه باشد. مشاوران CRM به شما کمک می کنند تا بر مشکلات استقرار و بهینه سازی CRM خود غلبه کنید. آن ها همچنین با تیم شما برای ادغام نرم افزار و تسریع ورود کارمندان کار خواهند کرد.

با وجود یک مشاور CRM، مطمئن خواهید شد که بیشترین بهره را از CRM خود می‌برید، بدون اینکه سردرد یا ناامیدی که اکثر شرکت‌ها هنگام استقرار یک سیستم جدید با آن مواجه می‌شوند، را تجربه کنید.

5 مزیت استخدام مشاور CRM

مشاور CRM شما یک دارایی ضروری برای موفقیت استقرار CRM شما است. با مشاور CRM مناسب، شما قادر خواهید بود:

  1. پلتفرم مناسب را انتخاب کنید: هم کسب و کارها متفاوت هستند و هم CRM ها. یک مشاور CRM با طیف وسیعی از محصولات آشنا است و می تواند به شما کمک کند تا محصولی را انتخاب کنید که به بهترین وجه نیازهای تجاری شما را برآورده می کند.

  2. صرفه جویی در هزینه ها: بدون راهنمایی صحیح، ممکن است به مجموعه نرم افزاری دست پیدا کنید که نیازهای کسب و کار شما را برآورده نمی کند، هزینه بیشتری برای ویژگی هایی که به آن نیاز ندارید پرداخت کنید، یا مرتکب خطاهای مهمی شوید که کسب و کار شما را در معرض مسائل امنیتی قرار می دهد.

  3. از ویژگی ها نهایت استفاده را ببرید: بسیاری از شرکت ها در نهایت برای ویژگی هایی که هرگز استفاده نمی کنند یا از آنها به اشتباه استفاده می کنند، هزینه می پردازند. یک مشاور سیستم مدیریت مشتری، CRM شما را به انواع سیستم هایی که در اختیار شما است، متصل می کند و به این ترتیب شما اطمینان حاصل می کند که بیشترین بهره را از پلتفرم می برید.

  4. بهینه سازی پلتفرم: پس از راه اندازی CRM کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد. مشاور CRM به شما کمک می کند تا سیستم جدید خود را آزمایش، استقرار و بهینه کنید.

  5. کارکنان خود را آموزش دهید: پذیرش کارکنان برای موفقیت هر سیستم جدید بسیار مهم است. مشاور CRM شما روش‌های آموزشی را تنظیم می‌کند تا اطمینان حاصل شود که تیم شما به سرعت با پلتفرم جدید شما یکپارچه شده و در پیشبرد صحیح هدف های شرکت موفق عمل می کنند.

4 نوع مشاور CRM

با توجه به این که سیستم های CRM مختلفی وجود دارند. بنابراین، انواع متفاوتی از مشاوران CRM نیز شکل گرفته اند که می توانند از کسب و کار شما حمایت کنند. اگر از قبل می دانید چه پلتفرمی می خواهید، بهتر است با مشاوری کار کنید که در آن پلتفرم تخصص دارد. با ما همراه باشید تا در ادامه شما را انواع مختلف مشاوران CRM آشنا کنیم.

1. مشاور Dynamics CRM

Microsoft Dynamics 365 یک مجموعه تجاری مبتنی بر ابر است که عملکردهای ERP و CRM را در یک مکان ارائه می دهد و به کسب و کارها دید کاملی از مشتریان و عملیات خود می دهد.

برنامه های کاربردی خطی برای خودکارسازی فروش، بازاریابی، خدمات مشتری، امور مالی و عملیات وجود دارد. آنها را می توان با سیستم ها و ابزارهای موجود مانند Outlook و Excel ادغام کرد.

بزرگترین مزیت Dynamics 365 این است که می‌توانید از آن به‌عنوان یک اشتراک استفاده کنید، اشتراک‌ها را بر اساس نقش ها بخرید و با رشد کسب ‌وکارتان آن را مقیاس‌بندی کنید. به‌علاوه، کسب‌وکارها می‌توانند بینش‌های عملی مبتنی بر تحلیل‌های پیش‌بینی‌کننده، یادگیری ماشینی و Power BI را به دست آورند.

یک مشاور باتجربه Dynamics CRM می تواند به کسب و کارها و شرکت های کوچک و متوسط ??در صنایع مختلف کمک کند تا از پتانسیل بسیار بالای Dynamics 365 استفاده کنند.

2. مشاور SAP CRM

مشاوران SAP CRM شرکت‌ها را قادر می‌سازند تا با پیش‌بینی فعالانه و پاسخگویی به نیازهای مشتریان، تجربه‌ای یکپارچه و شخصی‌شده مشتری را در چندین کانال ارائه دهند. 

راه‌ حل‌های SAP CRM مبتنی بر فضای ابری، ویژگی‌های پیشرفته‌ای را در کنار قابلیت‌های اولیه CRM ارائه می‌کنند و فناوری‌های مبتنی بر یادگیری ماشین و بینش‌های کلان داده را برای بهینه‌سازی تجربه مشتری در زمان واقعی ارائه می‌دهند.

مشاوران SAP CRM ، با مجموعه کسب و کار SAP و نحوه پشتیبانی آن از حوزه هایی مانند بازاریابی، فروش و خدمات مشتری به خوبی آشنا است. 

3. مشاور CRM Zoho

Zoho CRM یک نرم افزار مبتنی بر ابر برای مدیریت فروش، بازاریابی و پشتیبانی مشتری در یک سیستم واحد است. این مجموعه ویژگی های قوی مانند رابط کاربری بصری، مدیریت خط لوله فروش، دستیار فروش هوش مصنوعی، اتوماسیون گردش کار، گزارش جامع، ابزار بازاریابی ایمیل، تجزیه و تحلیل، ابزار رسانه های اجتماعی و غیره را ارائه می دهد. همچنین با قیمت خوبی عرضه می شود که بسیار مناسب برای SMB است.

بهترین راه برای اطمینان از اینکه پروژه Zoho CRM شما به صورت حرفه ای مدیریت و اجرا می شود، استخدام یک مشاور واجد شرایط و با تجربه Zoho CRM است.

4. مشاور CRM Quickbase

Quickbase یک نرم افزار CRM مبتنی بر ابر کاملا قابل تنظیم است که به حداقل آموزش فنی از کاربران نهایی نیاز دارد. این سیستم به شما امکان می دهد از یک رابط کشیدن و رها کردن بومی و سازندگان فرم بهره ببرید و به سرعت و کارآمد راه حل های سفارشی CRM را بر اساس نیازهای تجاری خود بدون کدنویسی توسعه دهید.

می توانید از ابتدا با انتخاب یک الگو و اضافه کردن ماژول ها یک برنامه بسازید. پلتفرم Quickbase مقیاس پذیر است و در هر نوع دستگاه تلفن همراه قابل دسترسی است.

می توانید با یک مشاور CRM که تجربه توسعه و نگهداری برنامه های کاربردی QuickBase را دارد تماس بگیرید تا به شما در برنامه ریزی و توسعه راه حل CRM و گسترش عملکرد آن کمک کند.

چگونه یک مشاور CRM از پیاده سازی های خارج از جعبه پشتیبانی می کند؟

پیاده سازی سیستم CRM یک تصمیم بزرگ و یکی از سخت ترین کارها برای هر کسب و کاری است. شما نمی‌توانید یک پلتفرم جدید CRM با انواع ویژگی‌های جالب بخرید، آن را نصب کنید و انتظار داشته باشید که روابط تجاری شما فورا بهبود یابد و بتوانید در زمانی کوتاه معاملات بیشتری را به خوبی انجام دهید. 

در حقیقت، پیاده سازی CRM یک فرآیند نسبتا پیچیده با چالش های فراوان است، بنابراین قبل از شروع به برنامه ریزی زیادی نیاز دارید. اگر در ایجاد یک استراتژی موثر شکست بخورید، پیاده سازی CRM شما می تواند یک فاجعه کامل باشد و هزینه و بهره وری شما را از دست بدهد. اما روابط سازنده و تعامل درست با مشتری موفقیت هر کسب و کاری را تعیین می کند و این بدان معناست که شما به یک CRM نیاز دارید. 

در بیشتر موارد، تنها معقول است که یک مشاور CRM خارجی با تجربه را در نظر بگیرید که می تواند به شما مشاوره خوبی در انتخاب بهترین گزینه برای نیازهای خاص شما بدهد و در مورد اجرای کار CRM مشاوره ارائه دهد.

مشاوران معمولا به طور فعال در فرآیند پیاده سازی شرکت دارند و می توانند در مراحل مختلف از جمله نقشه برداری فرآیند کسب و کار، انتخاب پیکربندی مناسب، توسعه استراتژی های یکپارچه سازی سیستم به شما کمک کنند.

مشاور شما می تواند به شما توصیه هایی در مورد نحوه بهینه سازی برنامه و نحوه مراقبت بهتر از امنیت کسب و کارتان را  بدهد. همچنین، آنها به شما کمک می کنند تا روش های مناسب برای گرفتن، استخراج، انتقال داده های کسب و کار خود و تجزیه و تحلیل آن را انتخاب کنید. 

چگونه مشاوران CRM از پیاده سازی های سفارشی پشتیبانی می کنند؟

در صورتی که تردید دارید و به این فکر می کنید که آیا بهتر است ابتدا یک نرم افزار آماده بخرید زیرا سریع و ارزان است یا در ساخت نرم افزار سفارشی سرمایه گذاری کنید؟

پیشنهاد می کنیم موارد زیر را در نظر بگیرید:

نرم افزار آماده هزینه کمتری دارد، اما با رشد کسب و کار شما، فقدان سفارشی سازی می تواند منجر به فرآیندهای دستی ناکارآمد شود و ممکن است نیاز به سرمایه گذاری زیادی در نرم افزار اختصاصی داشته باشید تا بتوانید به طور موثر مقیاس کنید.

با وجود هزینه‌های اولیه، ساختن نرم‌افزار سفارشی یک حرکت هوشمندانه است اگر می‌خواهید به طور موثر مقیاس بندی کنید و بازگشت سرمایه داشته باشید، بدون شک داشتن یک نرم افزار سفارشی ارزش خرید کردن را دارد. 

چرا به یک نرم افزار سفارشی CRM نیاز دارید؟

  • ایجاد نرم افزار اختصاصی متناسب با نیازهای خاص کسب و کار شما می تواند به مقیاس پذیری کسب و کار شما کمک کند. در اینجا سه ??مزیت داشتن یک CRM سفارشی وجود دارد:

  • نرم افزار سفارشی می تواند به شما یک مزیت رقابتی بدهد و به شما کمک کند از رقبایی که به نرم افزارهای تولیدی متکی هستند بهتر عمل کنید.

  • شما می توانید یک پلتفرم یکپارچه ایجاد کنید که تمام داده های شما را در یک مکان برای گزارش سریع تر و دقیق تر نگه می دارد.

  • تیم شما قادر خواهد بود با یک سیستم سفارشی در جای خود سریعتر و هوشمندتر کار کند نه اینکه به مجموعه ای نامرتب از برنامه های مختلف تکیه کند.

  • همان طور که تجارت شما تکامل می یابد و برای رقابتی ماندن نیاز به تغییر دارد، می توانید به سرعت استراتژی فناوری خود را تغییر دهید و در بازار موفق شوید.

  • شما ویژگی های سفارشی مورد نیاز خود را برای برآورده کردن دقیق نیازهای کسب و کار و مشتریان خود دریافت خواهید کرد و به شما قدرت ایجاد بهترین نسخه کسب و کارتان را می دهد.

بهترین مشاور CRM را انتخاب کنید

هنگام تصمیم گیری برای ساخت نرم افزار سفارشی، منطقی است که یک مشاور با تجربه CRM را استخدام کنید تا شما را در این فرآیند راهنمایی کند. خوشبختانه، تیم توسعه سفارشی شرکت دیدار می تواند یک سیستم CRM عالی برای خواسته ها و نیازهای تجاری خاص شما ایجاد کند.

شما یک برنامه قدرتمند با ابزارهای تحلیلی پیشرفته دریافت خواهید کرد که امکان پیکربندی گزارش ها را برای واحدها و نقش های تجاری خاص فراهم می کند. همچنین با گزارش‌های خودکار، بینش‌های عملی برای تجزیه و تحلیل داده‌ها به دست خواهید آورد و دیگر نیازی به استفاده از صفحات گسترده ندارید.

 

شما می توانید با مشورت گرفتن از چندین سال کار حرفه ای و تجربیات موفق کارشناسان شرکت دیدار ، بیاموزید که چگونه بهتر می توانید به مشتریان خود کمک کنید، کسب و کار خود را بهبود بخشید و به بازدهی باورنکردنی از سرمایه خود دست پیدا کنید.