سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مقایسه CRM با بازاریابی ایمیلی، کدام یک برای کسب و کار شما مناسب

وقتی به این موضوع فکر می کنید که چگونه کسب و کار خود را توسعه دهید، ابزارهای بازاریابی  به راحتی به ذهن شما خطور می کنند. در این حالت یکی از چالش‌ها توانایی تعیین اینکه جه روشی از بازاریابی برای کسب‌وکار شما مناسب است، می باشد، به ‌ویژه اگر ایده های محدودی داشته باشید یا اصلا از کاری که انجام می‌دهند اطلاعی نداشته باشید. ابزارهای CRM و ایمیل مارکتینگ نیز انتخاب های محبوبی هستند.

هدف برخی از افراد از مقایسه بین CRM و بازاریابی ایمیلی، رسیدن به روشی است تا آن ها را به بهترین‌ها برساند، برخی دیگر برای شناسایی یک ابزار بازاریابی ایمیلی و CRM که هر دو راه‌حل را ارائه می‌کند، جستجو می‌کنند. 81 درصد از مشاغل کوچک به بازاریابی ایمیلی به عنوان کانال اصلی جذب مشتری خود متکی هستند. برای شرکت هایی که از ابزارهای CRM استفاده می کنند، بازگشت سرمایه به ازای هر دلار خرج شده 8.71 دلار است.

آیا گیج شده اید که هر یک از این دو نرم افزار بازاریابی دقیقا چه کاری انجام می دهند؟ پاسخ به این سوال موضوعی است که تیم تولید محتوای شرکت دیدار در این مقاله به بررسی کامل آن می پردازد. هدف این است که شما را در جریان قرار دهیم تا بهترین نرم افزار بازاریابی ایمیلی یا CRM را انتخاب کنید.

 

فهرست  مطالب:

  • تفاوت بین ابزار CRM و نرم افزار بازاریابی ایمیلی

  • CRM در مقابل بازاریابی ایمیلی، چرا استفاده از آنها ضروری هستند؟

  • مزایای ابزارهای CRM

  • مزایای ابزارهای بازاریابی ایمیلی

  • چگونه CRM و ابزارهای بازاریابی ایمیلی به دستیابی به اهداف بازاریابی کمک می کنند؟

  • ویژگی های نرم افزار CRM در مقابل بازاریابی ایمیلی: به دنبال چه چیزی باشیم؟

  • ویژگی های کلیدی برای جستجو در ابزار CRM

  • چند نمونه از ابزارهای CRM چیست؟

  • ویژگی های کلیدی که باید در نرم افزار بازاریابی ایمیلی جستجو کنید

  • چند نمونه از نرم افزارهای ایمیل مارکتینگ چیست؟

  • سخن پایانی

مهم است که تفاوت بین این دو ابزار بازاریابی را درک کنید. زیرا فهمیدن این موضوع به شما دید واضحی از آنچه دقیقا از این دو نرم افزار می خواهید به شما می دهد.

ابزار CRM برای کمک به مدیریت و بهبود روابط بین شما و مشتریانتان طراحی شده است. با آن می‌توانید کمپین‌های بازاریابی راه‌اندازی کنید، اطلاعات تماس مشتریان و مشتریان بالقوه خود را ذخیره کنید، فرصت‌های فروش را در کسب‌وکار خود مشاهده کنید، و مشکلاتی را که در حین ارائه خدمات به مشتری ایجاد شده است، یادداشت کنید.

همه چیز طراحی شده است تا به شما کمک کند تا برای هر مشتری که ملاقات می کنید، یک تصمیم بازاریابی بگیرید. ابزارهای ایمیل مارکتینگ برخی از ویژگی های یک ابزار CRM را دارند اما یکسان نیستند.

این در درجه اول برای ایجاد یک لیست ایمیل، راه اندازی کمپین های ایمیل با هدف ایجاد فروش طراحی شده است. با این حال، برخی از بازاریابان دیجیتال از یکی یا دیگری برای تولید سرنخ های B2B استفاده می کنند.

چه چیزی این دو را متمایز می کند؟

CRM و ایمیل مارکتینگ زمانی که نوبت به دستیابی به اهداف بازاریابی تجاری می رسد، به هم مرتبط هستند. این امر باعث می شود که برخی افراد نتوانند تفاوت را در آنها ببینند. خوب، تفاوت واضح است. هدف CRM کمک به مدیریت ارتباط با مشتریان خود ، فعلی و بالقوه است. در حالی که یک ابزار بازاریابی ایمیلی بر بازاریابی خودکار تمرکز می کند و به شما کمک می کند به روشی مقرون به صرفه به مشتریان دسترسی پیدا کنید. یک ابزار بازاریابی ایمیلی CRM را با داده تغذیه می کند.

منظور من از بازاریابی خودکار، هدایت مشتری از مرحله آگاهی به مرحله نهایی قیف بازاریابی است، زمانی که آنها به فروش تبدیل می شوند. به عنوان مثال، یک مشتری بالقوه را در نظر بگیرید که در وبلاگ تجاری شما قرار می گیرد و محتوای شما را مفید می بیند. چنین شخصی را می توان از طریق اشتراک ایمیل در وبلاگ شما دستگیر کرد.

آنها به یک مشتری بالقوه تبدیل می شوند و شما از بازاریابی ایمیلی خودکار خود برای دنبال کردن مشتری بالقوه تا زمانی که محصول یا خدمات شما را بخرند استفاده می کنید. اساسا چرخه قیف بازاریابی کامل شده است. سپس چگونه روابط تجاری خود را با آن مشتریان مدیریت می کنید و این کاری است که ابزارهای CRM انجام می دهند.


CRM در مقابل بازاریابی ایمیلی: چرا استفاده از آنها ضروری هستند؟

اکنون که تفاوت بین ابزارهای ایمیل مارکتینگ و نرم افزار CRM را می دانید، بیایید ببینیم چرا آنها ضروری هستند و مزایای استفاده از این یا دیگری چیست.


مزایای نرم افزارهای CRM

اگر هنوز در فکر انتخاب یکی از نرم افزارهای CRM هستید، در اینجا راه هایی وجود دارد که می تواند برای کسب و کار شما مفید باشد:

1- کارهای روزانه خود را خودکار کنید

فروش اتفاقی نمی افتد. حتی واداشتن مشتریان به خرج کردن پولی که به سختی به دست آورده‌اند برای محصولات یا خدمات شما کار آسانی نیست. کارهای زیادی وجود دارد که منجر به این می شود و باید به درستی انجام شود.

پر کردن فرم ها، ارسال گزارش، ارائه پیشنهادات شخصی، ایجاد فاکتور، ارسال یادآوری پرداخت، برنامه ریزی جلسات و سایر کارهای خرد ضروری است. آنها زمان بر هستند و نیاز به یک فرآیند خودکار ارائه شده توسط ابزارهای CRM دارند.

به عنوان مثال، استفاده از یک CRM به عنوان یک موتور رشد که به آژانس ها و فریلنسرها کمک می کند تا کل چرخه زندگی مشتریان خود را مدیریت کنند ،  از مدیریت سرنخ گرفته تا پیشنهادات، فاکتورها و پرداخت ها، جلسات و در نهایت پرداخت.

این کار باعث کاهش بار کارکنان شما می‌شود و به آنها اجازه می‌دهد تا روی بستن سرنخ‌های بیشتر و حمایت از مشتریان تمرکز کنند.

2- بهبود گزارش و تجزیه و تحلیل داده ها

گزارش دهی و تجزیه و تحلیل داده ها برای برخی از شرکت ها مشکل است. گاهی اوقات آنها فعالیت های بازاریابی در شرکت خود را کم گزارش یا بیش از حد گزارش می دهند که بر نتیجه تحلیل بازاریابی آنها تأثیر می گذارد. با یک CRM، تمام داده های شما برای تجزیه و تحلیل آسان در یک مکان ذخیره می شود.

این داده ها را می توان به راحتی با برخی از ابزارهای خودکار که با ابزارهای CRM ادغام می شوند، به گزارش تبدیل کرد. نتیجه این است که گزارش خود را در یک داشبورد شخصی‌شده دریافت کنید، جایی که اطلاعات کلیدی را که می‌توانید با آن تصمیم بگیرید، پیدا کنید.

3- اطلاعات سازمانی بهتر

اطلاعاتی که سازمان شما در مورد مشتریان شما دارد می تواند به بهبود روابط شما با آنها کمک کند. به همین دلیل است که باید هر تعاملی را که با آنها دارید شناسایی، مستند، ثبت و ذخیره کنید.

این به شما کمک می کند تا مشتریان خود را بهتر بشناسید و راه حل هایی برای مشکلات آنها ارائه دهید که منجر به فروش می شود. اما رسیدن به آنجا نیازمند یک رویکرد خودکار است. این ایده قدیمی برای داشتن فایل های کاغذی مختلف در قفسه های مختلف نیست.

اینجاست که نرم افزارهای CRM وارد می شوند. آنها فقط به طور خودکار اطلاعات مربوط به مشتریان شما را که سازمان شما به آن نیاز دارد ذخیره نمی کنند. آنها همچنین هر زمان که به آن نیاز داشته باشند، آن را از طریق فضای ذخیره سازی ابری در دسترس قرار می دهند.

مزایای ابزارهای بازاریابی ایمیلی

بازاریابی ایمیلی یکی از روش‌های بازاریابی دیجیتالی است که کسب‌وکارها از آن برای گسترش بازاریابی خود استفاده می‌کنند. مزایایی را ارائه می دهد که باید در مورد آنها بدانید.

1- لیست های پستی ایجاد کنید

این رایج ترین مزیت استفاده از ابزارهای بازاریابی ایمیلی است. کسب‌وکارها می‌خواهند تا حد امکان مشتری را در لیست پستی خود جذب کنند. هدف ایجاد روابط قابل اعتماد با آنها و به نوبه خود تبدیل آنها به فروش است. ایجاد لیست های پستی می تواند به شکل فرم های ثبت نام یا پاپ آپ در وبلاگ شما یا در وب سایت هایی باشد که وعده ارائه ارزش را می دهند.

2- به مخاطبان هدف دسترسی پیدا کنید

بدترین اتفاقی که می تواند برای یک کسب و کار بیفتد برخورد با مخاطبان اشتباه است. با ابزارهای ایمیل مارکتینگ، شما به مخاطبان هدف علاقه مند به آنچه ارائه می دهید دسترسی پیدا می کنید.

به عنوان مثال، شما یک فروشگاه تجارت الکترونیک را در حوزه مد و زیبایی اداره می کنید. افرادی که برای دریافت ایمیل از شما ثبت نام می کنند، علاقه مندان به زیبایی و مد هستند. به این ترتیب متوجه می شوید که با مخاطب مناسبی سروکار دارید.

3- کاهش هزینه های کمپین های تبلیغاتی

شرکت‌هایی که لیست‌های پستی بزرگی ایجاد کرده‌اند، همیشه هزینه زیادی برای تبلیغات نمی‌کنند. آنها قبلا کار سختی را برای متقاعد کردن مشتریان بالقوه برای پیوستن به لیست پستی آنها انجام داده اند. آنها نیازی به خرج کردن مبالغ هنگفتی برای تبلیغات فیس بوک، گوگل و بینگ ندارند تا بتوانند فروش داشته باشند. طبق گزارش موسسه مدیریت محتوا، 87 درصد از بازاریابان B2B موافق هستند که ایمیل یکی از بهترین کانال های توزیع ارگانیک رایگان آنهاست.

از قالب های ایمیل از پیش ساخته شده زیبای ارائه شده توسط بسیاری از نرم افزارهای بازاریابی ایمیلی برای شروع آن کمپین ایمیل برنده استفاده کنید. با سطح اعتماد و رابطه ای که قبلا با مشترکین برقرار شده است، واداشتن آنها به اقدام در مورد ایمیل های شما چندان دشوار نخواهد بود.


چگونه CRM و ابزارهای بازاریابی ایمیلی به دستیابی به اهداف بازاریابی کمک می کنند؟


نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM نقش مهمی در دستیابی به اهداف بازاریابی دارد. پس از نظارت بر فعالیت‌های آنلاین مشتریان بالقوه، هنگام اولین تعامل با مشاغل از طریق وب‌سایت‌ها یا پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، شروع به جذب سرنخ‌ها می‌کند. این سرنخ ها از طریق مدیریت خط لوله فروش پرورش می یابند تا سرنخ های با کیفیتی را شناسایی کنند که تیم فروش برای بستن یک فروش، افزایش فروش بین مشتریان، اطمینان از رضایت آنها و تلاش برای کسب وفاداری آنها، پیگیری می کند.

در مورد ایمیل مارکتینگ چطور؟

با ایمیل مارکتینگ، می توانید مخاطبان مناسب علاقه مند به پیشنهادات خود را شناسایی و هدف قرار دهید. این شما را از محصول مناسب برای تبلیغ به آنها و استراتژی بازاریابی ایمیلی برای فروش بارها و بارها به آنها مطلع می کند. این استراتژی می تواند شامل فروش متقابل آنها باشد. فروش متقابل، ترویج محصولات مرتبط با محصولاتی است که در گذشته خریداری کرده اند، به گونه ای که وسوسه می شوند اقدامی انجام دهند. برای کسب‌وکار کوچکی که می‌خواهد واکنش مشتری به محصولات مرتبط با محصولاتی را که قبلا خریداری کرده‌اند اندازه‌گیری کند، فروش متقابل ممکن است ایده مناسبی باشد. 


ویژگی های نرم افزار CRM در مقابل بازاریابی ایمیلی: به دنبال چه چیزی باشیم؟


چیزی که یک ابزار CRM و نرم افزار بازاریابی ایمیلی را می سازد، ویژگی های کلیدی آنها است. این ویژگی ها همان چیزی است که در یک ابزار بازاریابی ایمیلی CRM برای تولید موثر سرنخ ها، هدایت فرآیند فروش و مدیریت روابط خود با مشتریان در همان زمان به آن نیاز دارید.

ویژگی های کلیدی برای جستجو در ابزار CRM

1- مدیریت رهبری

این قابلیتی است که به شما امکان می دهد مشتری بالقوه ای را که قبلا به محصولات و خدمات شما علاقه نشان داده است، مدیریت کنید. در اینجا، تیم فروش شما از یک جریان فروش پیروی می کند که مشتریان بالقوه را تا زمانی که به فروش تبدیل شوند، راهنمایی می کند.

2- یکپارچه سازی ایمیل

با دانستن اینکه بین ابزارهای CRM و نرم افزار بازاریابی ایمیلی تفاوت وجود دارد، برخی از شرکت ها می خواهند این دو را به هم متصل کنند. هر ابزار قوی CRM باید بتواند با برخی از نرم افزارهای بازاریابی ایمیلی مانند SendX، GetResponse، Aweber و غیره ادغام شود. در واقع، برخی از کسب و کارها می خواهند از ابزارهای CRM برای افزایش فروش خود با مشتریانی که قبلا در لیست پستی بزرگ خود دارند استفاده کنند.

3- با مدیریت تماس بگیرید

مدیریت تماس یکی از ویژگی های ضروری هر ابزار CRM است. این ویژگی به شما امکان می دهد اطلاعات تماس مشتری مانند حساب های رسانه های اجتماعی، نام ها و آدرس ها را در یک پایگاه داده به راحتی قابل دسترسی ذخیره کنید.


چند نمونه از ابزارهای CRM چیست؟

ابزارهای محبوب مدیریت ارتباط با مشتری وجود دارد که کسب و کارها و سازمان ها از آنها برای افزایش فروش استفاده می کنند. برخی از آنها Insightly، Microsoft Dynamics 365، Didar، Salesforce، Zoho CRM، Freshdesk، Pipedrive و غیره هستند.

ویژگی های کلیدی که باید در نرم افزار بازاریابی ایمیلی جستجو کنید

1- قالب های ایمیل

در اینجا نمونه هایی از قالب های ایمیل از پیش ساخته شده توسط یک شرکت بازاریابی ایمیلی ارائه شده است. آنها در بازاریابی ایمیلی ضروری هستند زیرا یک الگوی چشم انداز هر کمپین ایمیلی راه اندازی شده را تعیین می کند. قالب های مختلفی برای کمپین های ایمیل مختلف وجود دارد.

بنابراین مهم است که مطمئن شوید هر نرم افزار ایمیل مارکتینگی که انتخاب می کنید دارای کتابخانه قالب است.

2- صفحات فرود

چه یک کسب و کار کوچک باشید و چه کسی که به صورت آنلاین درآمد کسب می کند، به یک صفحه فرود نیاز دارید. این یکی از ویژگی های ضروری هر نرم افزار بازاریابی ایمیلی قوی است. با استفاده از آن می توانید صفحات وب استاتیک را برای اهداف فروش ایجاد و طراحی کنید.

3- تجزیه و تحلیل

عملکرد هر کمپین ایمیلی که اجرا می کنید برای دستیابی به اهداف بازاریابی شما بسیار مهم است. و این ویژگی تجزیه و تحلیل است که به شما کمک می کند هر نرم افزار بازاریابی ایمیلی را که انتخاب می کنید اندازه گیری کنید. نرخ کلیک، نرخ پرش، نرخ تحویل، نرخ باز منحصر به فرد و غیره. معیارهایی هستند که باید آنها را ردیابی و تجزیه و تحلیل کنید.

چند نمونه از نرم افزارهای ایمیل مارکتینگ چیست؟

نرم افزارهای ایمیل مارکتینگ زیادی وجود دارد که توسط مشاغل برای ایجاد لیست پستی، تولید سرنخ و افزایش فروش استفاده می شود. برخی از آنها SendX، Aweber، Mailchimp، Constant Contact، Mailerlite، Getresponse یا Active Campaign هستند.

سخن پایانی:

ابزارهای CRM و ایمیل مارکتینگ برای کمک به شما در دستیابی به اهداف بازاریابی مهم هستند. امیدواریم اکنون تفاوت بین این دو و کاری که انجام می دهند را بدانید. اکنون این شما هستید که انتخاب  می کنید استفاده از کدام روش در کسب و کار شما مهمتر است.

 

با این حال، برخی از شرکت ها خواهان یک ابزار بازاریابی ایمیلی CRM هستند. شما می توانید با ادغام نرم افزار بازاریابی ایمیلی با ابزار CRM به این سیستم دست یابید. یک مثال کامل، ادغام Pipedrive (ابزار CRM با SendX، یک نرم افزار بازاریابی ایمیلی است.